23.juuli Horvaatia – Dubrovnik

Tervitused Dubrovnikust! Olemegi Horvaatiasse jõudnud, üldse ei imesta, miks kõik, kes siin käinud on, kiidavad seda riiki taevani. Vaated mägedest alla mereäärsetele linnakestele on üldiselt väga sarnased Montenegrole, sealsed mäed on muidugi veelgi kõrgemad ja võimsamad, aga see, et siin nii puhas ja korras ja hoolitsetud on, seda on küll heameel näha. Serbias ja Montenegros jäi silma Rumeenias nähtud üleüldine lohakus ja mustus. Kõik, mis ülearune tundub, visatakse lihtsalt maha ja sinna see jääbki, hästi kahju, et ilusat loodust ei hoita. Võib-olla peaks Rainer Nõlvaku oma koristustalgutega sinna saatma 🙂

Enne starti Budvas

Motikaga sõitmisel on hea eelis veel see, et igasugustest pikkadest piiriületusjärjekordadest ja linnaummikutest saab kerge vaevaga mööda.  Montenegrost Horvaatiasse sõites kuumenes meil mootor ühes aeglaselt venivas järjekorras peaaegu üle, jäime mõneks ajaks teeääres seisma, lasime mootoril jahtuda ja hakkasime edaspidi järjekordadest mööda sõitma. Autojuhid olid väga mõistvad ja tõmbasid kenasti kõrvalel, nii et jõudsime suhteliselt plaanipäraselt meie tänasesse ööbimiskohta Dubrovniku läheduses.

Praamiga üle Kotori lahe

Soovitan kõigil, kes oma autoga või karavaniga reisib, siin Solitudo kämpingus peatuda, Mererannani on siit 5 min jalutuskäik, kämpingul on oma restoran, kus sõime imemaitsvat õhtusööki, siin on korralikud pesemisvõimalused, pesumasinad, väike kauplus on kohe siin kõrval, tõesti väga head tingimused! Bussipeatus, kust saab 15-minutiga vanalinna sõita, on samuti vaid mõne minuti jalutuskäigu kaugusel.
Kui Montenegros nägime laias laastus lisaks kohalikele vaid Serbia numbrimärgiga autosid ja kuulsime  palju vene keelt, siis siin on pilt hoopis teine. Tundub, et kogu Lääne-Euroopa on siia puhkama tulnud, ainuke, mida ei näinud, olid Serbia ja Montenegro autod, seda ka arusaadavatel põhjustel…

Total distance: 97.36 km

Kuna jõudsime kämpingusse kõige palavamal ajal, siis ma ka suure tahtmise korral ei oleks suutnud linna jalutama minna. Veetsime paar tunnikest rannas lugedes, sõime meeldivas seltskonnas maitsvat õhtusööki ning alles siis sättisime Dubrovnikusse ringkäigule.

Õhtusööki nautimas 1

Õhtusööki nautimas 2

Ei tea, kas see muutub juba reegliks, aga  nagu Krakovi vanalinnas, nii ka Dubrovnikusse jõudes jäime suure vihma kätte. Kuigupalju olime jõudnud juba ringi vaadata ja aru saada, kui armas ja ilus ja puhas linnake see on, kui hakkas sellist vihma, välku ja muristamist tulema, et pidasime targemaks ühte kirikusse varjule minna. See oli küll väga romantiline: vaikus, rahu seal sees ja väljas möllab raju ning taevas välgub :).  Meil on alati oma lugemine kotikeses kaasas, nii saime kirikuski vihmasaju lõppu oodates nö meeldiva kasulikuga ühendada.

Dubrovniku vanalinn

Kohe hakkab sadama...

Kohe hakkab sadama…

Stari grad pimeduses

Loodetavasti teeb öine vihmasadu õhu värskeks ja pisut jahedamaks, homme, teisipäeva hommikul sõidame Spliti poole, kus veedame kaks ööd.

4 thoughts on “23.juuli Horvaatia – Dubrovnik

1. Ehhhh… ma nii kade… päike ja soe.. Võtke kõik, mis võtta annab, siis päikesest.
    Meil tõotab ka nädalalõpuks ehk mingi suveke siia Eestisse meelitada lõpuks… lootus on, et ta tuleb siiski..
    Ohh ja enam, tahaks veel puhata…
    Teiega koos seal poleks paha 🙂
    Tuleb aga leppida siinse paari ilusa päevaga rannas… seegi hea.. 🙂
    Inge, peesita ka minu eest.. ma olen super- hüper kannatusega rannas lebotaja… 🙂 parem oleks lihtsalt kohad vahetada.. ma randa ja sina tööle.. 🙂
    Nautige, nautige…
    Ehhh kõik on ilus ja äge… Hästi mõnus on lugeda teie memuaare… 🙂

tervitused siit soojemast Eestist – Tallinnas praegu +21 ja päike vaheldub pilvedega..
    edu teile
    Katrin
    ja Patrik kusagilt Leedust hetkel… 🙂

• Tervitused Spliti lähedalt!!

Kuule, täna saime korralikult vihma, aga homseks lubatakse jälle päikest. Ja kuna täna oli põhiliselt sõidupäev, siis see vihm meie plaane sassi ei ajanud ja midagi sellepärast tegemate ei jäänud.Plaanime homse päeva esimese poole Spliti vaatamisväärsustega tutvuda ja kui päikest jagub, siis peesitan Sinu eest ka :). Siin kämpingus on rand praktliliselt meie maja kõrval, väga super ilus koht on!

Ikka heade tervitustega!
      Inge ja Teet

2. Tervitused ka minu poolt. Vaatasin siis neid Horvaatia kämpinguid tutvustavaid veebilehti ja kohe tekkis huvi, et kas teie puhkekohad on “textile” või “natural”. Ma pole seni veel kusagil muul maal sellist asja kohanud. Näib, et Horvaatia on üks suur nudistide paradiis.

• Tsau Raimond! Teet midagi mainis jah nudistide rannast, aga ma ausalt öeldes väga ei süvenenud ja ega kohe silma ka ei jäänud ükski nö “natural” peesitaja, aga kui kodulehe nii kirjas on, siis kindlasti kuskil ka selline kohake olemas on. Tule järgmine suvi ja uuri järgi 🙂