25.juuli – tutvumine Spliti vaatamisväärsustega

Tänase päeva esimese poole tegelesime turismindusega, st. tutvusime Spliti vaatamisväärsustega. Split on Zagrebi järel suuruselt teine linn Horvaatias 200 tuh. elanikuga. Nagu eelmises kämpingus, on ka siin hea bussiühendus linnaga. Püüdsime hommikul varakult tõustes mitte väga suurt lärmi teha, kuna kõik majakesed on tihedalt üksteise kõrval ning normaalsed puhkajad ikka kella 7-8 paiku veel magavad.

Suurim vaatamisväärsus, mis Top 5 hulka kuulub, on Splitis asuv Diocletianuse palee.

Palee kõige paremini säilinud osa - katakombid

Palee kõige paremini säilinud osa – katakombid

Diocletianus (elas aastatel 245-312) sündis Spliti lähedal Salonas orjade pojana, hiljem sai temast Rooma imperaator.

Diocletianus isiklikult

Oma sünnikoha lähedale lasi ta ehitada suure palee, et oma pensionipõlve siin pidada, sellest paleest kasvaski välja Spliti linn. Umbes kuus sajandit oligi kogu linn nende müüride vahel, alles hiljem hakkas Split väljapoole paleemüüre kasvama.

Kristlasi taga kiusanud valitseja matmispaigast on saanud katedraal

Selliste vaatamisväärsuste juures on hea see, et seal ei ole palav, paksud müürid, sügavad võlvkaarega katakombid, krüpt jne on siinse palava kliima korral suurepärane võimalus ajalooga lähemat tutvust teha.

Vaade kellatornist

Kellatorni tipus

Rooma sõdurid valvepostil

Teine huvitav koht, kus käisime, oli arheoloogia muuseum, kuhu on kokku kogutud kõik Salona ja Diocletianuse palee lähiümbrusest leitud esemed. Tegelikult oli see muuseum isegi huvitavam, täiesti uskumatu, kuidas need asjad on nii hästi säilinud ja nii heas korras leitud, ja kui ilusaid ehteid ja majapidamis- ning tualett-tarbeid seal näha võis!!

Arheoloogiamuuseum

Koos 1600 aastat vana "perepildiga"

Koos 1600 aastat vana “perepildiga”

Kummaline oli, et seal olime meie praktiliselt ainsad külastajad, muud turistide hordid tiirutasid ainult palee ümber.

Spliti rannapromenaad

Teise poole päevast kasutasime jällegi lugemiseks ja rannas lebotamiseks, ma arvan, et minu limiit selleks suveks on nüüd täis, tegelikult suht mõttetu tegevus, aga sellise palavusega midagi muud tarka ka pole võimalik ette võtta.

Vesiaeroobika kämpingi plääzil

Meie tänav

Homme varahommikul stardime Plitvicka poole, kus pidi väga ilus looduspark olema, seal läheduses peatume kaks ööd ja plaanime ka Krk-i saarel ära käia.

2 thoughts on “25.juuli – tutvumine Spliti vaatamisväärsustega

1. Ohhh… ootan teie muljeid igast päevast.
    väga ilusad pildid, loovad mulje nagu ise oleks seal…
    Meil siin ka päris soe ja mõnus suvine praegu….
    igastahes
    väga vinge, väga vinge..
    Vähemalt väsimust veel teie olemises ei märka.. veel on sära silmis..

aga edu ja olege mõnusad…
    K & P

• Tervitus Katrin! Sa oled meie põhifänn 🙂 Heameel, kui keegi viitsib meie reisile kaasa elada !!!
      Tänasest päevast me vist väga ei kirjuta, Teet teeb homme jutukese blogisse. Jõudsime Plitvicka looduspargi lähedusse, homme teeme seal siis ca 6 tunnise matka. Ilm on mõnus, ca 24-26 kraadi ja loodus on siinkandis nii sarnane meie Lõuna-Eestile, mäed ja orud ja kased ja kuused, hästi armas kodune tunne!
      Päeval oli siin hästi vähe telkijaid, just mõtlesime, et mõnusalt palju ruumi, ei ole nii, et kõik telgid üksteise kõrval reas, aga hiljuti saabus siia kaks bussitäit poolakaid ja lootus mõnusast vaikusest kustus hoobilt! Hästi naljaks on vaadata seda siginat-saginat ja kõigil neil on ühesugused sinised telgid 🙂 Homme paneme blogisse mõned pildid ka sellest.
      Vähem, kui nädala pärast oleme juba kodus, väike igatsus on juba peal!
      Ikka rohkem päikest teile ka sinnapoole!